10 februar, 2013

Microsoft Skydrive – Viktig verktøy for deg som er student!

Jeg skrev tidligere om Windows Live Mesh som et godt tips til deg som studerer. Da jeg studerte var min store frykt at jeg skulle få datakrasj og miste mine dokumenter. Jeg forsøkte å ta backup manuelt og legge dette både på ekstern harddisk og legge det på skolens servere. Men dette var tungvint.
Derfor ble jeg veldig glad i Windows Live Mesh, mens jeg studerte. Jeg slapp å tenke på backup. Jeg bare trykket på lagre knappen også forsvant alt innhold til min Skydrive konto. Så hender det rett som det er at Microsoft endrer litt på tjenestene og nå kan du i stedet for å laste ned Live  Mesh til din maskin, enkelt laste ned Skydrive. Det kan du gjøre her: http://windows.microsoft.com/nb-NO/skydrive/download
Der Mesh hadde noen svakheter, så er disse endret med Skydrive. Jeg laster ned Skydrive og logger inn med min Live-ID konto. Får så opp en egen stasjon som heter Skydrive. Det jeg så gjør er at jeg endrer plassering av «Mine dokumenter « Mine bilder» og andre bibliotek jeg bruker ofte. Da vil Skydrive automatisk synkronisere dokumentene på min PC og inn på Skydrive. Selvfølgelig er disse filene bare delt med meg. Dermed har jeg backup uten at jeg behøver å tenke på det.
En annen flott greie med Skydrive er at jeg kan laste den ned på flere maskiner. Så jeg har de samme dokumentene på min jobb-PC som jeg har på min private PC hjemme. Jeg slipper å tenke på hvilken maskin jeg jobber med. Det er deilig. Også har jeg en Skydrive App på mobilen, så jeg kan lese igjennom mine viktigste dokumenter mens jeg er på farten. Med Skydrive føler jeg meg virkelig mobil, og jeg har alle mine viktigste dokumenter med meg til enhver tid.
 
 

Ingen kommentarer: