13 juni, 2014

Ny trådløs ruter Linksys WRT 1900AC


 I sameiet jeg bor er det etterhvert mange trådløse nettverk. Min etterhvert gamle D-LINK DIR635 slet med å holde WLAN stabilt. Enhetene falt stadig oftere ut ettersom nye WLAN dukket opp. Derfor ønsket jeg å få en kraftig hjemmeruter og jeg ønsket også å lage en nettverksbro til kontoret. Resultatet ble en Linksys WRT1900AC med en Linksys WUMC710 bro. Linksys WRT er den kraftigste ruteren på markedet for hjemmebruk og den leverer virkelig varene. Den har et helt stabilt nett og WUMC710 broen var lett å koble opp mot WRT1900AC nettet. Det stod i en artikkel at ruteren ikke støtter WPS, men det er feil. I webgrensesnittet er det en Software funksjon dom gir WPS. Nettet er dønn stabilt. Jeg kan sjekke nettet fra en App på telefonen og broen er og stabil. Det var noe problemer med AppleTV, men å nappe ut kabelen og starte den på nytt gjorde underverker. Kort og godt så er jeg veldig fornøyd. 

Ingen kommentarer: